PLANSZOWNIA GRODZISK , stowarzyszenie miłośników gier bez prądu, Grodziska inicjatywa lokalna , ogry games
REGULAMIN - Mistrz UM - PG 2024
INFORMACJA OGóLNA:
-TERMIN 08.06.2024 – START GODZINA 10:00 . TURNIEJ JEST częścią eliminacji do mistrzostw polski oraz jest JEDNĄ Z ATRAKCJI GRODZISKIEGO PIWOBRANIA. MIEJSCE rozgrywek : STREFA SZTUKI DWORZEC ul. kolejowa – GRODZISK WIELKOPOLSKI – (Budynek dworca kolejowego – wejście od szczytu – sala na samej górze ) – ZWYCIĘZCA OTRZYMA TYTUŁ MISTRZA UNMATCHED PLANSZOWNI GRODZISK 2024 oraz zakwalifikuje się do mistrzostw polski. – NA UCZESTNIKÓW CZEKAJĄ WSPANIAŁE NAGRODY W FORMIE GIER PLANSZOWYCH i Gadżetów związanych z gminą grodzisk
ZASADY TURNIEJU
. TURNIEJ BĘDZIE PODZIELONY NA DWA ETAPY ; PIERWSZY ROZGRYWANY BĘDZIE SYSTEMEM LIGOWYM , A DRUGI SYSTEMEM PUCHAROWYM.
. DWA ETAPY TURNIEJU NAZWANE SĄ RUNDAMI 1 I 2. GRACZ W KAŻDEJ BITWIE MOŻE RAZ PRZED ROZPOCZĘCIEM KAŻDEGO MECZU SKORZYSTAĆ Z MULIGANA (WYMIANY STARTOWEJ RĘKI KART)
. W RUNDZIE 1 KAŻDY UCZESTNIK ROZGRYWAĆ BĘDZIE 4 BITWY.
. BITWY ROZGRYWANE SĄ W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB :
– LOSOWANIE PAR
ODBYWA SIĘ ZA POMOCĄ LOSOWANIA KOSTEK – KAŻDY GRACZ LOSUJE 1 KOSTKĘ K6 – WYSTĘPOWAĆ BĘDĄ TYLKO 2 JEDNAKOWE KOŚCI W WORECZKU DO LOSOWANIA – KOLOR KOSTKI WYZNACZAĆ BĘDZIE PRZECIWNIKÓW ORAZ JEST PRZYPISANY DO OKREŚLONEGO STANOWISKA Z WYBRANĄ PRZEZ ORGANIZATORA MAPĄ. MAPY NA STANOWISKACH POZOSTAJĄ TAM DO KOŃCA RUNDY 1 I NIE MOGĄ BYĆ ZMIENIONE NA INNE. JEŚLI JEDNAK OBAJ GRACZE PRZY DANYM STANOWISKU SIĘ NA TO ZGODZĄ MOGĄ JĄ OBRÓCIĆ NA DRUGĄ STRONĘ – LOSOWANIE BOHATERA ODBYWA SIĘ ZA POMOCĄ WYLOSOWANIA KARTKI Z NAZWĄ BOHATERA
– POSZCZEGÓLNE BITWY ROZPOCZYNA GRACZ KTÓRY WYRZUCI WYŻSZĄ WARTOŚĆ NA KOSTCE K6. ZOSTAJĄC PIERWSZYM GRACZEM UMIESZCZA FIGURKĘ BOHATERA NA PLANSZY NA POLU Z NR 1.
-KAŻDY GRACZ PRZED ROZPOCZECIEM BITWY ZABIERA Z PULI WYLOSOWANĄ POSTAĆ, A PO JEJ ZAKOŃCZENIU ODKŁADA JĄ SPOWROTEM NA MIEJSCE DO PULI POSTACI – KAŻDY GRACZ PRZED BITWĄ I PO NIEJ MA OBOWIĄZEK SPRAWDZENIA SWOJEJ TALI – ILOŚĆ KART RÓWNA JEST 30 + KARTA/KARTY POSTACI , W PRZYPADKU BRAKU NALEŻY PILNIE ZGŁOSIĆ TAKĄ SYTUACJĘ ORGANIZATOROWI. KOSTKI K6 PO BITWIE NALEŻY WRZUCIC SPOWROTEM DO WORECZKA DO LOSOWANIA.
. PUNKTACJA
– ZA ZWYCIĘSTWO GRACZ OTRZYMUJE 10 PKT,
ABY ZGŁOSIĆ WYGRANĄ NALEŻY WCISNĄĆ PRZYCISK ZGŁOŚ WYNIK W TABELI TURNIEJOWEJ NA STRONIE PLANSZOWNI – WYBRAĆ Z LISTY SWOJEGO PRZECIWNIKA I WCISNĄĆ NIEBIESKI PRZYCISK ZGŁOŚ WYNIK. PRZECIWNIK ZATWIERDZA MECZ W ZAKŁADCE RAPORTY.
– PRZEGRANY OTRZYMUJE 0 PKT,
ORGANIZATOR SŁUŻY POMOCĄ W ZATWIERDZANIU WYNIKÓW BITEW
ZAKOŃCZENIE RUNDY 1
DO DRUGIEJ RUNDY (FINAŁÓW) PRZECHODZI 4 UCZESTNIKÓW Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ PUNKTÓW.
-REMISY PUNKToWe ROZSTRZYGA ilość wygranych danego gracza z graczami na lepszych miejscach w tabeli.
RUNDA 2
. DRUGA RUNDA JEST ROZGRYWANA SYSTEMEM PUCHAROWYM: – ROZEGRANE ZOSTANĄ dwie BITWY,
Pary wynikają z miejsc w tabeli z rundy 1 i wyglądają następująco:
1-4
2-3
– ZWYCIĘZCY półFINAŁU przechodzą do finału I BĘDĄ WALCZYĆ O TYTUŁ MISTRZA UNMATCHED PLANSZOWNI GRODZISK
. PRZEGRANI Z PÓŁFINAŁÓW ROZGRYWAJĄ BITWĘ O 3 MIEJSCE.
. ZWYCIĘZCY PÓŁFINAŁÓW ROZGRYWAJĄ BITWĘ O 1 MIEJSCE.
DODATKOWE INFORMACJE:
POSTACIE
. W PIERWSZEJ RUNDZIE GRACZE ROZGRYWAJĄ KAŻDĄ BITWĘ INNYM BOHATEREM W DRODZE LOSOWANIA. RAZ NA CAŁA PIERWSZA RUNDĘ MOŻNA PONOWIĆ LOSOWANIE SWOJEJ POSTACI. GRACZ DEKLARUJE CHĘĆ PONOWNEGO LOSOWANIA I WYKORZYSTUJE W TEN SPOSÓB JEDNĄ WYMIANĘ KTÓRA PRZYSŁUGUJE MU NA CAŁĄ PIERWSZĄ RUNDĘ.
. W DRUGIEJ RUNDZIE (FINAŁY) GRACZE W TAJEMNICY WYBIERAJĄ PO 2 BOHATERÓW , KTÓRYCH WYKORZYSTAJĄ W RUNDZIE 2. GRACZE ZAPISUJĄC NA KARTCE WYBRANE POSTACIE OZNAczaJĄ ICH NUMERAMI 1 i 2. GDZIE 1 OZNACZA WYBÓR POSTACI DO PIERWSZEJ BITWY , 2 do drugiej. POSTACIE TE MOGŁY JUŻ BYĆ WYKORZYSTANE PRZEZ GRACZA W RUNDZIE PIERWSZEJ. – W FINAŁACH GRACZ NIE MOŻE DWUKROTNIE ZAGRAĆ TYM SAMYM BOHATEREM – W PRZYPADKU GDY GRACZE WYBRALI TĘ SAMA POSTAĆ DO BITWY , PONOWNIE WYBIERAJĄ POSTAĆ W TAJEMNICY ZAPISUJĄC JĄ NA KARTCE I UJAWNIAJĄC W TYM SAMYM CZASIE. W TAKIM PRZYPADKU GRACZE WYBIERAJĄ DOWOLNĄ POSTAĆ Z PULI POZA DWOMA POSTACIAMI, KTÓRE WYBRALI JUŻ WCZEŚNIEJ DO RUNDY DRUGIEJ.
INICJATYWA – PIERWSZY GRACZ RUNDA 2
.INICJATYWE ROZPOCZĘCIA BITWY W RUNDZIE DRUGIEJ UZYSKUJE GRACZ W SPOSÓB LOSOWY – UZYSKUJĄC WIEKSZY WYNIK PO RZUCIE KOSTKĄ NIŻ PRZECIWNIK. W PRZYPADKU REMISU RZUT JEST POWTARZANY AŻ DO ROZSTRZYGNIĘCIA.
PLANSZA – RUDNA 2
. PLANSZE W FINAŁACH WYBRANE SĄ PRZEZ ORGANIZATORA. GRACZE PRZED ROZPOCZĘCIEM RUDNY DRUGIEJ I PRZED WYBRANIEM BOHATERÓW ZOSTANĄ POINFORMOWANI O WYBRANEJ PLANSZY I JEJ STORNIE BY MÓC JAK NAJBARDZIEJ STRATEGICZNIE PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO FINAŁÓW. – JEŻELI GRACZE WSPÓLNIE ZDECYDUJĄ, MOGĄ ZMIENIĆ PRZED BITWĄ STRONĘ PLANSZY. W PRZYPADKU BRAKU WSPÓLNEJ DECYZJI, PLANSZA POZOSTAJE NA STRONIE PRZYGOTOWANEJ PRZEZ ORGANIZATORA. GRACZE NIE MAJĄ MOŻLIWOŚCI WYMIANY PLANSZY NA INNĄ.
BOHATEROWIE
Do rozgrywek wchodzą wszystkie wydane do tej pory polskojęzyczne zestawy
+
spolszczone zestawy Marvel i Jurassic Park.
ORGANIZATORZY ZASTRZEGAJĄ SOBIE MOŻLIWOŚĆ ZMIAN W REGULAMINIE W TYM ZMIAN W PULI DOSTĘPNYCH POSTACI. WSZYSTKIE SPORNE SYTUACJE PODCZAS ROZGRYWANYCH BITEW ROZSTRZYGA SĘDZIA WYZNACZONY PRZEZ ORGANIZATORA.
By wziąć udział w rozgrywkach należy założyć konto i po zalogowaniu się dołączyć do Etapu 1.
poniżej przyciski pozwalające zrealizować te działania.
Liczba miejsc ograniczona – 16 –
do zobaczenia na turnieju – w tych bitwach nie macie sobie równych